Pravica do morja

Tehten in aktualen ‘poletni’ tekst. Glasbenik in publicist Miha Blažič N’toko piše o pravici do morja. V razmislek.

Vse vidnejše pa postajajo tudi posledice globalizacije. Širitev svetovne trgovine je omogočila turistični industriji, da doseže kupce povsod po svetu, in tako poleg tradicionalnih evropskih strank nagovori tudi novi razred azijskih, ruskih in ameriških potrošnikov. Tako kot so ob povečanju ponudbe nekateri slovenski gosti začeli gledati proti Tajski ali Turčiji, so tudi ljudje iz oddaljenih držav lahko začeli ciljati na eksotiko Sredozemlja. Nizkocenovni prevozi in intenzivna dejavnost turističnih agencij sta tako pripeljali do neverjetne internacionalizacije uporabnikov Jadrana, s tem pa tudi prometa, gužve in seveda višjih cen. Vsem, ki že dolgo počitnikujejo na istih destinacijah, ni moglo uiti dejstvo, da so številna obmorska mesta bolj kot na turistične zaselke začeli spominjati na turistične tovarne – visoko produktivne obrate, ki morajo vsako leto obdelati večje število gostov in iz njih iztisniti čim več denarja. Nekdanji množični turizem je zdaj dobil resnično globalne razsežnosti.

Več v članku Pravica do morja